Situace na českém telekomunikačním trhu se za posledních 10 let rapidně změnila. Dnes využívá služeb mobilních operátorů zhruba 4x více důchodců než před 10 lety.
V současné době tvoří senioři 16,5 % české populace. Lidé ve věku nad 65 let tak začínají být zajímavou cílovou skupinou pro všechny segmenty, tedy i mobilní operátory. Senioři se mohou projevit jako náruživější telefonisté než náctiletí. Může to souviset i se zvýšenou potřebou jistoty a starostí o blízké rodinné příslušníky.
Z průzkumů Českého statistického úřadu a Českého telekomunikačního úřadu o informačních technologiích vyplývá, že čeští senioři si ve většině přejí od svého operátora výhodné volání a SMS do pár stovek korun. To vede nově příchozí operátory, ale i ty stávající, k vytváření tarifů na míru koncovým zákazníkům s takovou potřebou. V následujícím období se proto dá očekávat prudký nárůst zájmu operátorů o skupinu obyvatel, která bude chtít utrácet za telefonování a SMS od dvou do osmi set korun měsíčně, a tudíž i rozšíření a zkvalitnění služeb pro tuto cílovou skupinu nejenom v oblasti telekomunikací.
zdroj: ČTÚ, ČSÚ, via: TZ Lama Mobile
Situace na českém telekomunikačním trhu se za posledních 10 let rapidně změnila. Dnes využívá služeb mobilních operátorů zhruba 4x více důchodců než před 10 lety.
V současné době tvoří senioři 16,5 % české populace. Lidé ve věku nad 65 let tak začínají být zajímavou cílovou skupinou pro všechny segmenty, tedy i mobilní operátory. Senioři se mohou projevit jako náruživější telefonisté než náctiletí. Může to souviset i se zvýšenou potřebou jistoty a starostí o blízké rodinné příslušníky.
Z průzkumů Českého statistického úřadu a Českého telekomunikačního úřadu o informačních technologiích vyplývá, že čeští senioři si ve většině přejí od svého operátora výhodné volání a SMS do pár stovek korun. To vede nově příchozí operátory, ale i ty stávající, k vytváření tarifů na míru koncovým zákazníkům s takovou potřebou. V následujícím období se proto dá očekávat prudký nárůst zájmu operátorů o skupinu obyvatel, která bude chtít utrácet za telefonování a SMS od dvou do osmi set korun měsíčně, a tudíž i rozšíření a zkvalitnění služeb pro tuto cílovou skupinu nejenom v oblasti telekomunikací.
zdroj: ČTÚ, ČSÚ, via: TZ Lama Mobile